Reklamaatio

Kuinka toimia, jos ostamaani autoon on tullut vika? 

  • Täytä reklamaatiolomake ennen mahdollisten korjausten aloittamista.
  • Käsittelemme reklamaatioita arkisin ma-pe. Vastaamme pääsääntöisesti sähköpostilla, käsittelemme ainoastaan kirjallisia reklamaatioita väärinymmärrysten välttämiseksi.
  • Ohjaamme sinut korjaamolle vikadiagnoosia ja kustannusarviota varten. Tarvitsemme nämä mahdollista laskutuslupaa varten.
  • Mikäli autossa todetaan MS-auton vastuulle kuuluva virhe, osallistumme kustannuksiin elinkaarimallin mukaisesti.
  • Mikäli autossa on voimassa oleva MS-huoleton lisäturva, sovellamme sen ehtoja reklamaation käsittelyssä.

Yleisen virhevastuun piirissä vastaamme mahdollisesta virheestä kilpailu- ja kuluttajaviraston viittaaman elinkaarimallin mukaisesti. MS-auton virhevastuu on auton osan elinkaaresta eli oletetusta käyttöajasta jäljellä oleva osuus. MS-auto vastaa, että ostamasi auto on siinä kunnossa kuin sen ikä, ajomäärä ja muut tiedot huomioiden antaa olettaa.

Autossa jokainen osa on kuluva. Luonnollinen kuluminen ja niistä johtuvat viat eivät ole MS-auton vastuulle kuuluvia virheitä, vaan tällaisten osien vaihtamisesta ja uusimisesta pitää huolen aina auton käyttäjä/omistaja.

Suuntaa antavia esimerkkejä eri osien oletetuista elinkaarista:

  • Moottori n. 300 tkm.
  • Vaihteisto ja voimansiirto n. 200 tkm.
  • Apulaitteet (startti, laturi, ilmastoinnin kompressori jne.) n. 150 tkm.
  • Elektroniikka n. 4 vuotta
  • Turbo n. 200tkm
  • Ilmastointi n. 150tkm
  • Polttoainejärjestelmä n. 150tkm

Reklamaatio

  • Pudota tiedostot tähän tai
  • Pudota tiedostot tähän tai
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Jos lomakkeen lähetyksessä on ongelmia, voit lähettää tiedot sähköpostilla osoitteeseen reklamaatiot@ms-auto.fi